Dragons - Auf zu neuen Ufern
Nina Sedano
Die Ländersammlerin
Der kleine Prinz
Der Planet der Kristalltränen (26)
Der kleine Prinz
Der Planet des Orakels (25)

Silke Machmer

Silke Machmer
Front Desk

Deep Purple-Legende Jon Lord in London verstorben.

Montag, 16. Juli 2012
Edel Germany GmbH – Company-News – earMUSIC

Deep Purple-Legende Jon Lord ist gestern im Alter von 71 Jahren in London gestorben. Als Organist trug Lord maßgeblich zum Erfolg von Deep Purple in den späten sechziger und frühen siebziger Jahren bei. Titel wie "Smoke on the Water" oder "Highway Star" prägten das Lebensgefühl einer ganzen Generation.

Official pressrelease of Jon Lord's managament: It is with deep sadness we announce the passing of Jon Lord, who suffered a fatal pulmonary embolism today, Monday 16th July at the London Clinic, after a long battle with pancreatic cancer. Jon was surrounded by his loving family.

Jon Lord, the legendary keyboard player with Deep Purple co-wrote many of the bands legendary songs including Smoke On The Water and played with many bands and musicians throughout his career.

Best known for his Orchestral work "Concerto for Group & Orchestra" first performed at Royal Albert Hall with Deep Purple and the Royal Philharmonic Orchestra in 1969 and conducted by the renowned Malcolm Arnold, a feat repeated in 1999 when it was again performed at the Royal Albert Hall by the London Symphony Orchestra and Deep Purple.

Jon’s solo work was universally acclaimed when he eventually retired from Deep Purple in 2002.

Jon passes from Darkness to Light.

Jon Lord 9 June 1941 - 16 July 2012.

Vorstand und Geschäftleitung der Edel AG und earMUSIC trauen um einen großen Musiker und Menschen. Die Zusammenarbeit mit Jon Lord war immer von großer Freude, Respekt und Herzenswärme geprägt. God bless you, Jon.